TOPRAK EKOSİSTEMİ ve TERRARIUM YAPIMI
Bu çalışmamızda öncelik olarak; çocuklara orman ve toprak ekosistemi öğretilirken aynı zamanda sosyal-duygusal ve bilişsel gelişimlerinin desteklenmesi amaçlanmıştır. Orman ve toprak ekosisteminin öğretimi kapsamında; tohumun filizlenmesi, ağaca dönüşümde izlediği yolun ve büyüme aşamalarının yaparak-yaşayarak öğretilmesi, tohum kavramının öğretilmesi, tohum ekme becerisinin kazandırılması, ağaç türlerinin gözlemlenmesi, doğanın bize sunduğu materyaller ile terrarıum sanatının yapılması gibi öğretiler hedeflenmiştir. Öğrencilerin sosyal-duygusal ve bilişsel gelişiminin desteklenmesi kapsamında; aileleriyle birlikte doğayla buluşmaları, doğadan materyal toplamaları, ağaç çeşitleri hakkında bilgi edinmeleri, edindikleri bilgileri sınıf ortamında arkadaşlarına aktararak sunum becerilerinin gelişmesi, sınıf ortamında hazırlanan terrarıum yapımında paylaşma ve yardımlaşma becerilerinin gelişimi gibi birçok kazanım amaçlanmıştır.
Aile katılımı, doğayla buluşma, keşif yoluyla öğrenme, araştırma yoluyla öğrenme, gözlem yoluyla öğrenme, yaparak yaşayarak öğrenme, akran dayanışması, işbirliği, sunum yapma becerisi gibi yöntem ve tekniklerle çalışma gerçekleştirilmiştir.
Okullarda Orman Programı kapsamında yapılan çalışmada öğrenci velilerimiz ile işbirliği yapılmıştır.
Okullarda Orman Programı kapsamında velilerimize yapılacak çalışma hakkında bilgi verilmiştir. Hafta sonu bir meyve veya sebze tohumunun bahçe veya saksı gibi gözlem yapılabilecek bir yere, çocuk merkezli bir etkinlik olacak şekilde ekilmesi, çevrede var olan ağaçların gözlemlenerek bir ağacın fotoğrafının çekilmesi ve o ağaç hakkında araştırma yapılması, terrarıum yapımı için doğadan malzeme toplanması, materyallerin sınıfa getirilmesi ve sınıf ortamında terrarıum yapılması, fotoğrafı çekilen ağaçların öğrenciler tarafından anlatılması aşamaları ile etkinliğin aile katılımı ve okul süreci aşamaları gerçekleşmiştir.
Etkinliğimizin doğada aile ile zaman geçirme aşaması ile birlikte; tohum-ağaç arasındaki bağlantı ve ağaç türleri farkındalığı; doğada var olan canlı ve cansız varlıklar ile toprak ve orman ekosistemi farkındalığı; ağaçların büyümesi için gerekli olan toprak, su ve güneşin gerekliliğinin öğrenilmesi; öğrencilerin sosyal-duygusal, sosyal-davranışsal becerilerinin gelişmesi (topluluk önünde konuşma, paylaşma, yardımlaşma, işbirliği), ürün ortaya çıkarma becerisinin gelişmesi çalışmamızın fayda sağlanmış somut çıktıları olarak gözlemlenmiştir.